SEARCH
Reading and writing errors analysis for the design of language technology tools in educational contexts: the 'e-logo' project [in Greek]
Year: | 2007 | ||||
---|---|---|---|---|---|
Authors: | Maria Giagkou; Frieda Charalabopoulou; Gregory Stainhaouer; Ε. Κεχαγιά; Δ. Κωνσταντοπούλου | ||||
Book title: | Pupils' errors: Effectiveness indices or keys to improving the quality of education? | ||||
Pages: | 68-77 | ||||
Address: | Αθήνα | ||||
Organization: | Educational Research Centre | ||||
Date: | 1-2 Νοεμβρίου | ||||
Abstract: | Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται το έργο “ε-λογο: Εργαστήρι προφορικού και γραπτού λόγου” πυρήνας του οποίου είναι μια μελέτη ανάλυσης λαθών γραπτού και προφορικού λόγου παιδιών του δημοτικού σχολείου και ενήλικων που μαθαίνουν Ελληνικά ως ξένη γλώσσα.
Η ανάλυση και επεξεργασία των λαθών των δύο ομάδων-στόχων θα λειτουργήσει ως αφετηρία για τον σχεδιασμό και την βελτιστοποίηση των τελικών εκδόσεων α) ενός εργαλείου αυτόματου εντοπισμού και διόρθωσης ορθογραφικών και γραμματικο-συντακτικών λαθών και β) ενός εργαλείου αυτόματου εντοπισμού λαθών προφοράς, ώστε αυτά να εστιάσουν στις ιδιαίτερες ανάγκες των συγκεκριμένων ομάδων-στόχων, να είναι παιδαγωγικά αξιοποιήσιμα και να διευκολύνουν την παραγωγή σε επίπεδο προφορικού και γραπτού λόγου.
Στο πλαίσιο αυτό συγκεντρώθηκαν δύο σώματα κειμένων (ΣΚ) με παραγωγές γραπτού λόγου και δύο σώματα ηχογραφήσεων προφορικού λόγου:
- ένα ΣΚ με κείμενα παιδιών του δημοτικού σχολείου και
- ένα ΣΚ ξένων που μαθαίνουν Ελληνικά ως Κ2
- ένα σώμα ηχογραφήσεων προφορικού λόγου (αναγνώσεων) παιδιών του δημοτικού
- ένα σώμα ηχογραφήσεων ξένων αρχάριων στην ελληνική
Στη συνέχεια, εντοπίστηκαν τα λάθη, σχολιάστηκαν σύμφωνα με το σχήμα κωδικοποίησης που υιοθετήθηκε και έγινε η στατιστική επεξεργασία τους.
Ο σχεδιασμός και υλοποίηση των προαναφερθέντων εργαλείων είναι σε εξέλιξη. Μέχρι στιγμής έχει ολοκληρωθεί η υλοποίηση της πρώτης έκδοσης (εργαστηριακό πρωτότυπο) του ορθογραφικού διορθωτή και τα πρώτα αποτελέσματα φαίνεται να είναι ικανοποιητικά, καθώς αντιμετωπίζει αποτελεσματικά τα συνηθέστερα λάθη κατά την παραγωγή γραπτού λόγου, όπως λάθη τονισμού και συμφωνίας όρων της πρότασης. |
||||
[Bibtex] |