Στόχος του έργου είναι ο σχεδιασμός και η υλοποίηση ενός διαδραστικού συστήματος αξιολόγησης της γλωσσικής επάρκειας στην Ελληνική των μαθητών/μαθητριών που μαθαίνουν Ελληνικά ως δεύτερη/ξένη γλώσσα. Το σύστημα θα λειτουργεί σε περιβάλλον διαδικτύου (online).
Το σύστημα αξιολόγησης της γλωσσικής επάρκειας θα περιλαμβάνει δύο τεστ τα οποία απευθύνονται σε δύο ηλικιακές ομάδες:
Τα αποτελέσματα του έργου απευθύνονται:
- στους αλλόφωνους μαθητές που φοιτούν στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα (αλλοδαποί, παλιννοστούντες, γηγενείς μειονότητες)
- στους ελληνόφωνους μαθητές του εξωτερικού (π.χ. ομογενείς)
- στους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν σε σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όπου φοιτούν αλλόφωνοι μαθητές,
- στους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν σε τάξεις ελληνικών στο εξωτερικό.
Η λειτουργία ενός τέτοιου συστήματος θα επιτρέψει στους εκπαιδευτικούς:
- να αναγνωρίζουν, γρήγορα και αξιόπιστα, με βάση ένα αντικειμενικό σύστημα μέτρησης την επίδοση των μαθητών/μαθητριών που μαθαίνουν Ελληνικά ως δεύτερη/ξένη γλώσσα
- να οργανώνουν τις τάξεις, διακρίνοντας τους/τις μαθητές/ήτριες σε ομάδες ομοιογενείς ως προς την επίδοση στην Ελληνική
- να προσαρμόζουν τη διδασκαλία τους, ώστε να απαντά στις αντικειμενικές δυνατότητες και τις ανάγκες κάθε παιδιού ξεχωριστά
- να παρακολουθούν την πρόοδο των μαθητών/τριών
Τα τεστ ακολουθούν τις βασικές αρχές της αξιολόγησης (γλωσσικής και μη): εγκυρότητα, αξιοπιστία, χρηστικότητα και αναπτύσσονται σύμφωνα με τις αρχές του Κοινού Ευρωπαϊκού Πλαισίου Αναφοράς για τις Γλώσσες (ΚΕΠΑ), που αποτελεί τη βάση της γλωσσικής πολιτικής στην Ευρώπη, όπως την έχει θεσπίσει το Συμβούλιο της Ευρώπης (2001).
Τα τεστ θα σταθμιστούν με στατιστικό τρόπο σε δείγμα του πληθυσμού με στόχο να εξασφαλιστεί η καταλληλότητά τους για το επίπεδο γλωσσομάθειας στο οποίο απευθύνονται.
|
ÂÂÂ |
Ερευνητικές περιοχές
Έργα
|
|