Μια γενική αναζήτηση στην Google αγνοεί προτιμήσεις του επισκέπτη, ενημερωμένες/επικαιροποιημένες πληροφορίες σχετικά με γεγονότα που λαμβάνουν χώρα κατά τη διάρκεια της επίσκεψής (πλοήγησης, περιήγησής) του, καθώς και πληροφορίες γεωγραφικού περιεχομένου. Τέτοιου είδους ελλιπείς/συμπληρωματικές πληροφορίες μπορούν εύκολα να βρεθούν σε σελίδες κοινωνικής δικτύωσης (π.χ. Facebook, Twitter) και σε περιεχόμενο πολυμέσων (εικόνα, βίντεο, μουσική) με κοινοποίηση σε ιστοσελίδες (π.χ. Flickr, Youtube), στις οποίες οι ετικέτες αποκαλύπτουν τη «συμπεριφορά» των χρηστών, τη συχνότητα των επισκέψεών τους σε γεωγραφικό χώρο, καθώς και την αξιολόγηση του ενδιαφέροντος που πιθανόν παρουσιάζει η όποια πληροφορία στους επισκέπτες. Γεωγραφικές πληροφορίες, όπως (γεωγραφικές) ετικέτες, χάρτες, δεδομένα προβολής/θέασης οδών/δρόμων της Google, πληροφορίες GPS, η θέση του χρήστη αποκαλύπτουν την πιο σχετική θέση/πληροφορία σε σχέση με το συγκεκριμένο αντικείμενο. Η αξιοποίηση τέτοιου είδους πληροφοριών στο πλαίσιο σημασιολογικής ανάλυσης πολυμέσων ενισχύει τις υπηρεσίες πολυμέσων βάσει της τοποθεσίας, την ανίχνευση/αναγνώριση αντικειμένου και την περιγραφή/παρουσίαση μέσων με τις πολιτισμικές διαφορές ανά περιοχή. Η αξιοποίηση επίσης, των προτιμήσεων του επισκέπτη και των γεωγραφικών πληροφοριών θα αποτελέσει πλεονέκτημα ως προς την ανάκτηση πληροφοριών από πληθώρα μέσων κοινωνικής δικτύωσης ή και άλλων πολυμέσων και τη διατύπωση προτάσεων για τον e-τουρισμό (ηλεκτρονικό τουρισμό). Αυτή είναι η πρώτη προηγμένη λειτουργικότητα που προσφέρει το ATLAS. Πίσω όμως από την ιδέα της προηγμένης ανάκτησης/ανασύστασης πληροφοριών βρίσκεται η αντιμετώπισή της ως ένα πρόβλημα βελτιστοποίησης που ενισχύεται από σημαντικούς περιορισμούς, το οποίο όμως θα αυξήσει την ακρίβεια και συνεπώς, την ικανοποίηση των τουριστών, τουλάχιστον κατά μία τάξη μεγέθους συγκριτικά με τα υπάρχοντα συστήματα πληροφοριών στον τομέα του τουρισμού. Η ενσωμάτωση γεωγραφικών πληροφοριών, online (σε απευθείας σύνδεση) δεδομένων κυκλοφοριακής κίνησης και εντοπισμού λέξεων μέσα σε συνεχείς ροές (π.χ. online ραδιοφωνικές εκπομπές ή RSS ροές ή twitter) θα επιτρέψει τον σχεδιασμό δρομολογίων στον οδηγό των επισκεπτών κατά τη διάρκεια της πλοήγησής τους στην ιστοσελίδα, τη δεύτερη μεγαλύτερη σε λειτουργικότητα που προβλέπεται στο πλαίσιο του ATLAS. Στο έργο αυτό θα αναπτυχθούν επίσης πρωτοποριακές μέθοδοι και υπολογιστικά «εργαλεία» με στόχο: α) γεωγραφική ενημέρωση και γεωγραφικό εντοπισμό μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και της επισημείωσης, β) γεωγραφική ενημέρωση και πληροφορίες πολυμέσων, ανάκτησης και ανασύστασης, γ) υπηρεσίες βάσει θέσεως. |
|
|