Οικονόμου, Νάντια
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Νάντια Οικονόμου

Προσωπικά στοιχεία

Θέση: Ερευνήτρια Β'
Τηλέφωνο ή Φαξ: +30 210 6875335

Άξονες ενδιαφερόντων

  • Νέες Τεχνολογίες στην εκπαίδευση
  • Διδασκαλία γλώσσας
  • Ανάλυση συνεχούς λόγου

Βιογραφικά στοιχεία

Η Νάντια Οικονόμου είναι σήμερα Ερευνήτρια Β’ και συνεργάζεται με το ΙΕΛ / Ε.Κ. "Αθηνά" από το 1994. Το 1989 αποφοίτησε από το Τμήμα Φιλολογίας του Παν/μιου Αθηνών, με ειδίκευση στην γλωσσολογία. Τον Σεπτέμβριο του 1990 έλαβε μεταπτυχιακό τίτλο M.A. in Language Studies από το Παν/μιο Lancaster της Μ. Βρετανίας και το 1993 της απονεμήθηκε διδακτορικό δίπλωμα από το ίδιο Παν/μιο στον χώρο της εκπαιδευτικής γλωσσολογίας. Τα ακαδημαϊκά έτη 1994-2000 εργάστηκε σε διάφορα ιδιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα στην Αθήνα διδάσκοντας μαθήματα αγγλικών και γλωσσολογίας. Στο Τμήμα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του ΙΕΛ / Ε.Κ. "Αθηνά" έχει εργαστεί στον σχεδιασμό και υλοποίηση εκπαιδευτικών λογισμικών όπως ΛΟΓΟΜΑΘΕΙΑ, ΗΡΟΔΟΤΟΣ, ΑΝΘΟΛΟΓΙΟ, ΟΜΗΡΙΚΑ ΈΠΗ, ΑΡΧΑΙΑ ΑΤΤΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ, ΛΕΞΙΠΛΟΗΓΗΣΗ, ΛΕΞΙΚΟ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΟΡΟΛΟΓΙΑΣ, NEA ΛΟΓΟΜΑΘΕΙΑ κ.ά. Έχει συμμετάσχει σε ερευνητικά έργα του ΙΕΛ / Ε.Κ. "Αθηνά" με ερευνητικές ή/και διαχειριστικές αρμοδιότητες όπως ΔΙΑΛΟΓΟΣ, ΕΠΕΑΕΚ/ΣΕΙΡΗΝΕΣ, ΕΠΕΑΕΚ/ΠΗΝΕΛΟΠΗ, ΕΠΕΑΕΚ/ ΝΑΥΣΙΚΑ, ΕΠΕΑΚ/ ΕΛΠΗΝΩΡ, ΕΠΕΑΕΚ/ ΛΑΕΡΤΗΣ. PRELUDE, ΠΛΕΙΑΔΕΣ / ΝΗΡΗΙΔΕΣ κ.ά. Έχει πραγματοποιήσει παρουσιάσεις λογισμικών του Ινστιτούτου σε ημερίδες και συνέδρια, καθώς και σε επιμορφώσεις εκπαιδευτικών. Επιπλέον, έχει εκπονήσει σενάρια ένταξης εκπαιδευτικών λογισμικών του Ινστιτούτο στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Δημοσιεύσεις

  • Αντωνίου-Κρητικού, Ι., Οικονόμου, Ν. & Φλούδα, Χ. (2020). Designing a Greek App for Interactive Learner Experience in Authentic Environments. In Proceedings of the 13th International Conference of Education, Research and Innovation, pages 1979-1986. [...] 
  • Αντωνίου-Κρητικού, Ι., Οικονόμου, Ν., Φλούδα, Χ. & Καριώρης, Π (2019). Innovative Mobile Tourism Services: The Case of ‘Greek at the Hotel’. In Kavoura A., Kefallonitis E. & Giovanis A. (editors), Strategic Innovative Marketing and Tourism. Springer Proceedings in Business and Economics. Springer, Cham. [...] 
  • Αντωνίου-Κρητικού, Ι., Οικονόμου, Ν. & Φλούδα, Χ. (2018). Quick Greek: A Mall App to Support Communication in Greek as a Foreign Language. In Proceedings of the Edulearn18 Conference, pages 3239-3248. Palma, Mallorca, Spain. [...] 
  • Αντωνίου-Κρητικού, Ι., Οικονόμου, Ν. & Φλούδα, Χ. (2018). Εφαρμογές σε κινητό στην υπηρεσία της γλωσσικής εκπαίδευσης: Προβληματισμοί και προοπτικές. In Γιώτα Παπαδημητρίου & Χριστόφορος Κωσταρή (editors), Εκπαίδευση στον 21ο αιώνα: Αναζητώντας την καινοτομία, την τέχνη, τη δημιουργικότητα, pages 174-183. [...] 
  • Οικονόμου, Ν. (2017). Use and Impact of Digital in Cultural Heritage: Insights from the Scottish Network of Digital Cultural Resources Evaluation. In In Museums and the Web 2017. Cleveland, Ohio,USA. [...] 
  • Αντωνίου-Κρητικού, Ι., Μποτίνη, Π. & Οικονόμου, Ν. (2014). Αξιολόγηση της πλατφόρμας "Γλώσσα για ΕΠΑΛ": Μεθοδολογία και αποτελέσματα. i-Teacher, 9, 8-17. [...] 
  • Αντωνίου-Κρητικού, Ι., Μποτίνη, Π. & Οικονόμου, Ν. (2014). Αξιολόγηση της πλατφόρμας «Γλώσσα για ΕΠΑΛ»: Μεθοδολογία και αποτελέσματα. i-Teacher, 9, 8-17. [...] 
  • Αντωνίου-Κρητικού, Ι., Μποτίνη, Π., Οικονόμου, Ν., Φλούδα, Χ., Σιδηρόπουλος, Ν. & Βακαλοπούλου, Ά. (2014). ICT in Vocational Secondary Education: a Platform to Support Greek Language Learning. In ICT for Language Learning. Florence, Italy : Libreriauniversitaria.it. [...] 
  • Αντωνίου-Κρητικού, Ι., Μποτίνη, Π., Οικονόμου, Ν., Σιδηρόπουλος, Ν., Φλούδα, Χ. & Βακαλοπούλου, Ά. (2014). The implementation of a web platform for teaching and learning modern Greek for vocational secondary education. International Journal of Technologies in Learning, 20(3), 15-26. [...] 
  • Βλάχου, Ε., Billis, A., Konstantinidis, E., Mouzakidis, C., Kolassa, I., Schlee, W. et al. (2010). Cognitive and physical training for senior citizens. In Πρακτικά του συνεδρίου "Serious Games, Education and Economic Development (SGEED 2010). Ιωάννινα. [...] 
  • Αντωνίου-Κρητικού, Ι., Μποτίνη, Π., Οικονόμου, Ν. & Παπαματθαιάκης, Γ. (2009). Αρχαία με Νόημα για μαθητές Γυμνασίου με κώφωση ή προβλήματα ακοής. In Γούσια & Φ. (editors), 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο ΕΕΕΠ-ΔΤΠΕ, pages 299-305. Αθήνα. [...] 
  • Αντωνίου-Κρητικού, Ι. & Οικονόμου, Ν. (2008). Localization of Educational Software for Deaf Children: Suggestions and Perspectives. In Lytras M. et al (editor), First World Summit on the The Knowledge Society, pages 75-82. Αθήνα : Springer. [...] 
  • Σταϊνχάουερ, Γ., Αντωνίου-Κρητικού, Ι., Οικονόμου, Ν. & Γιάγκου, Μ. (2008). Γλωσσική και Πολιτισμική Εκπαίδευση σε ένα Σχολείο του Μέλλοντος με Χρήση Ειδικού Λογισμικού. In Δούκας Κ. & Κωτσάνης Γ. (editors), Πρακτικά Διεθνούς εκπαιδευτικού συνεδρίου: Το σχολείο του μέλλοντος, το μέλλον του σχολείου, pages 215-226. Αθήνα. [...] 
  • Αντωνίου-Κρητικού, Ι. & Οικονόμου, Ν. (2007). “Nea Logomatheia”: an alternative suggestion for language teaching. In Sotiriou S. (editor), Proceedings of the Symposium: Designing the School of Tomorrow – Advanced Technologies in Education, pages 213-215. Αθήνα. [...] 
  • Αντωνίου-Κρητικού, Ι., Οικονόμου, Ν. & Μποτίνη, Π. (2007). Νέα λογομάθεια: Ορθογραφία. Αθήνα : ΙΕΛ. [...] 
  • Αντωνίου-Κρητικού, Ι., Οικονόμου, Ν., Μποτίνη, Π. & Αντωνοπούλου, Ζ. (2007). Νέα λογομάθεια: Συντακτικό. Αθήνα : ΙΕΛ. [...] 
  • Οικονόμου, Ν. (2007). Ελληνικές λέξεις σε ξένες γλώσσες: ένα διαθεματικό σχέδιο εργασίας με χρήση διαδικτύου στη Γ’ Γυμνασίου. Επιθεώρηση Εκπαιδευτικών Θεμάτων, 12, 24-35. [...] 
  • Κατσογιάννου, Μ., Οικονόμου, Ν. & Floros G. (2004). Teaching Text-Typological Translation: Tourist Maps. In Sidiropoulou M. & Papaconstantinou A. (editors), Proceedings of the Conference Choice and Difference in Translation - The Specifics of Transfer, pages 239-251. Αθήνα. [...] 
  • Οικονόμου, Ν. (2004). ΤΠΕ και διδασκαλία ξένων γλωσσών: ιστορική αναδρομή, αναγκαιότητα και προοπτικές. Επιθεώρηση Εκπαιδευτικών Θεμάτων, 9, 172-187. [...] 
  • Οικονόμου, Ν. (2004). Το Σήμερα και το Αύριο των Νέων Τεχνολογιών στην Ελληνική Εκπαίδευση. Νέα Παιδεία, 110, 28-43. [...] 
  • Αντωνίου-Κρητικού, Ι., Καραγιάννης, Γ., Οικονόμου, Ν. & Σταϊνχάουερ, Γ. (2002). Συστήματα υποστηριζόμενα από τη γλωσσική τεχνολογία: Δυνατότητες για γλωσσικές δραστηριότητες ανοικτού τύπου. In Δημητρακοπούλου Α. (editor), Πρακτικά του 3ου Πανελληνίου Συνεδρίου Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση, pages 512-515. Ρόδος. [...] 
  • Οικονόμου, Ν. (2002). Το διαφημιστικό μήνυμα: γλώσσα, ιδεολογία, λειτουργία. In Makri-Tsilipakou Μ. (editor), Selected Papers on Theoretical and Applied Linguistics, pages 295-306. Θεσσαλονίκη. [...] 
  • Οικονόμου, Ν. (2001). Διδασκαλία αρχαίων ελληνικών στο Γυμνάσιο και Λύκειο: Παιδαγωγικοί στόχοι και εκπαιδευτικό λογισμικό. In Γλωσσική εκπαίδευση στην Κοινωνία της Πληροφορίας, Πρακτικά Ημερίδας, pages 145-158. Αθήνα. [...] 
  • Σταϊνχάουερ, Γ., Μπακαμίδης, Σ., Καραγιάννης, Γ., Αντωνίου-Κρητικού, Ι., Χαραλαμποπούλου, Φ. & Οικονόμου, Ν (2001). Νέες τεχνολογίες και υπολογιστικά εργαλεία στη γλωσσική εκπαίδευση. Γλωσσική εκπαίδευση στην Κοινωνία της Πληροφορίας, Πρακτικά Ημερίδας. Αθήνα. [...] 
  • Οικονόμου, Ν., Καραγιάννης, Γ. & Σταϊνχάουερ, Γ. (2001). Ηρόδοτος: Ένα Εκπαιδευτικό Λογισμικό για τη Διδασκαλία Αρχαίων Ελληνικών στο Γυμνάσιο. In Βάμβουκας Μ. & Χατζηδάκης Α. (editors), Πρακτικά Συνεδρίου «Μάθηση και Διδασκαλία της Ελληνικής ως Μητρικής και ως Δεύτερης Γλώσσας», pages 644-654. [...] 
  • Οικονόμου, Ν. (2001). Νέες τεχνολογίες και γλωσσική διδασκαλία: Από τον θεωρητικό προβληματισμό στην πράξη. In Κλαίρης Χρ. (editor), Γλωσσολογικές Έρευνες για την Ελληνική. Πρακτικά του 5ου Διεθνούς Συνεδρίου της Ελληνικής Γλωσσολογίας, pages 183-186. [...] 
  • Σταϊνχάουερ, Γ., Μπακαμίδης, Σ., Καραγιάννης, Γ., Αντωνίου-Κρητικού, Ι., Χαραλαμποπούλου, Φ. & Οικονόμου, Ν. (2001). Νέες τεχνολογίες και υπολογιστικά εργαλεία στη γλωσσική εκπαίδευση. In Αντωνίου-Κρητικού Ι. (editor), Γλωσσική εκπαίδευση στην Κοινωνία της Πληροφορίας, Πρακτικά Ημερίδας, pages 55-63. Αθήνα. [...] 
  • Οικονόμου, Ν. (2001). Κοινωνικές Επιπτώσεις της Εισαγωγής της Τεχνολογίας στην Ελληνική Εκπαίδευση: Το Παράδειγμα των Η.Π.Α. Σύγχρονη Εκπαίδευση, 118, 125-129. [...] 
  • Οικονόμου, Ν., Αντωνίου-Κρητικού, Ι., Καραγιάννης, Γ. & Σταϊνχάουερ, Γ. (2001). Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση: Προστιθέμενη Μαθησιακή Αξία στη Διδασκαλία Γλώσσας. In Η Συμβολή της Διδασκαλίας και Εκμάθησης Γλωσσών στην Προώθηση ενός Πολιτισμού Ειρήνης, pages 633-645. [...] 
  • Οικονόμου, Ν., Ρούτσης, Δ., Σταϊνχάουερ, Γ. & Καραγιάννης, Γ. (2000). Herodotus: An Educational Software for the Teaching of Ancient Greek. In Proceedings of the Workshop Language Resources and Tools for Educational Applications, pages 15-19. Athens. [...] 
  • Οικονόμου, Ν., Ράπτης, Σ. & Σταϊνχάουερ, Γ. (2000). Εκπαιδευτικό Λογισμικό για τη Διδασκαλία Ορολογίας στο Λύκειο: Η Περίπτωση της Λεξιπλοήγησης. In Οικονόμου Κ., Ράπτης Σ. & Σταϊνχάουερ Γ. (editors), Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση, pages 352-360. Θεσσαλονίκη. [...] 
  • Οικονόμου, Ν., Ράπτης, Σ. & Σταϊνχάουερ, Γ. (2000). LEXIPLOIGISSI: An Educational Platform for the Teaching of Terminology in Greece. In Proceedings of the Second International Conference on Language Resources and Evaluation, pages 1787-1792. Athens, Greece. [...] 
  • Οικονόμου, Ν. (1999). Δείγματα Ελληνικού Πολιτικού Λόγου: Πώς οι Πολιτικοί Διαμορφώνουν τη Σχέση τους με τους Ψηφοφόρους τους. In Ελληνική Γλωσσολογία ’97, pages 737-746. Αθήνα : Ελληνικά Γράμματα. [...] 
  • Οικονόμου, Ν. (1998). Γλωσσικά Δείγματα Πολιτικής Ιδεολογίας στον Ημερήσιο Ελληνικό Τύπο. In Μελέτες για την Ελληνική Γλώσσα, pages 353-365. Θεσσαλονίκη. [...] 
  • Οικονόμου, Ν., Καραγιάννης, Γ., Κοπιδάκης, Μ. & Σταϊνχάουερ, Γ. (1997). ΗΡΟΔΟΤΟΣ: Εκπαιδευτικό λογισμικό για τη διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής γλώσσας. Αθήνα. [...] 
  • Οικονόμου, Ν. (1997). Διαβάζετε αθλητικά; Ο αθλητικός λόγος σε μια ημερήσια αθλητική εφημερίδα. In Μελέτες για την Ελληνική Γλώσσα, pages 628-642. Θεσσαλονίκη. [...] 
  • Οικονόμου, Ν. (1996). Ένα θεωρητικό μοντέλο για τη διδασκαλία γλώσσας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Γλώσσα, 38, 50-61. [...] 
  • Οικονόμου, Ν. (1996). Presenting Greek Data in a Foreign Language. In Μιλαπίδης Μ. (editor), Πρακτικά του 9oυ Διεθνούς Συμποσίου Θεωρητικής και Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας, pages 239-247. Θεσσαλονίκη. [...] 
  • Οικονόμου, Ν. (1996). Η Ιστορία στο Λύκειο: Πόσο ‘Προφορικός’ Είναι ο Λόγος μέσα στην Τάξη;. In Μελέτες για την Ελληνική Γλώσσα, pages 540-551. Θεσσαλονίκη. [...] 
  • Οικονόμου, Ν. (1995). History in the Greek Secondary School Curriculum: Some Issues Concerning the Syllabus and the Purpose of Teaching. Teaching History, 79, 30-31. [...] 
  • Οικονόμου, Ν. (1995). The Historical Narrative: How Do Students of Upper Secondary Education Understand and Reproduce it. In Drachman, G., Malikouti-Drachman, R., Fykias, J. et al (editors), Greek Linguistics ’95, pages 239-248. Salzburg. [...] 
  • Οικονόμου, Ν. (1994). The Discourse Practices of History: A Demystification of the Present and some Alternatives for the Future in Upper Secondary Education in Greece. Διδακτορική διατριβή, University of Lancaster. [...] 
  • Aeginitou, V., Cowley, M. & Οικονόμου, Ν. (1994). Investigating Teachers’ Concerns about Issues in the English Language Classroom. Lancaster U.K., University of Lanctaster U.K.. [...] 
  • Οικονόμου, Ν. (1994). Lexical Density as a Characteristic of the Discourse of History of Greek Textbooks. In Φιλιππάκη-Warburton Ε., Νικολαΐδη Κ. & Σηφιανού M. (editors), Themes in Greek Linguistics, pages 289-296. 1st International Conference in Greek Linguistics : John Benjamins. [...] 
  • Οικονόμου, Ν. (1993). The Discourse of History: How Historians Present History to Secondary School Students in Greece. [...] 
  • Οικονόμου, Ν. (1990). Composition Writing in Upper Secondary Education in Greece. Μεταπτυχιακή εργασία, University of Lancaster, Lancaster, U.K.. [...]