Δημοσίευση - Διαδίκτυο και γλωσσική εκπαίδευση: πλατφόρμα εκμάθησης γενικών και επιχειρηματικών ελληνικών
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Διαδίκτυο και γλωσσική εκπαίδευση: πλατφόρμα εκμάθησης γενικών και επιχειρηματικών ελληνικών

Ερευνητική περιοχή:  
    
Είδος:  
Άρθρο σε πρακτικά

 

Έτος: 2014
Συγγραφείς: Φρίντα Χαραλαμποπούλου; Βίκυ Κάντζου; Ε. Παντελόγλου; Γ. Σιμόπουλος
Τίτλος βιβλίου: Μελέτες για την Ελληνική γλώσσα. Πρακτικά της 34ης Ετήσιας Συνάντησης του Τομέα Γλωσσολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ.
Σελίδες: 458-470
Διεύθυνση: Θεσσαλονίκη
Περίληψη:
Στο άρθρο αυτό παρουσιάζεται η διαδικτυακή εκπαιδευτική πλατφόρμα που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του έργου Web GR-BG για την ενίσχυση της ελληνομάθειας στη Βουλγαρία. Γενικότερος στόχος του έργου είναι η τοποθέτηση της τεχνολογίας στην υπηρεσία της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης για τη δημιουργία ενός σύγχρονου και δυναμικού περιβάλλοντος μάθησης στο Διαδίκτυο που προσφέρεται προς ελεύθερη χρήση, μια ψηφιακή υπηρεσία μέσω της οποίας όλοι οι ενδιαφερόμενοι έχουν πρόσβαση σε μαθήματα Ελληνικών αξιοποιώντας γόνιμα τις ΤΠΕ, εργαλεία Web 2.0, γλωσσικούς πόρους και γλωσσικές τεχνολογίες αιχμής. Το σύστημα περιλαμβάνει πλούσιο διαδραστικό εκπαιδευτικό περιεχόμενο για την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας, το οποίο έχει διαμορφωθεί με βάση τις γλωσσικές και επικοινωνιακές ανάγκες των ακόλουθων δύο ομάδων-στόχων: (α) Γενικός ενήλικος πληθυσμός (κυρίως φοιτητές σε τμήματα Νεοελληνικών Σπουδών σε πανεπιστήμια της Βουλγαρίας) (β) Βούλγαροι επιχειρηματίες και στελέχη επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στη διασυνοριακή περιοχή και ενδιαφέρονται να ενισχύσουν το επιχειρηματικό τους προφίλ. Πυλώνας της υπηρεσίας είναι ένα σύστημα δομημένων διδακτικών ενοτήτων, το οποίο μπορεί να αξιοποιηθεί διττά στο πλαίσιο καθοδηγούμενης διδασκαλίας και στο πλαίσιο της αυτομάθησης. Στην περίπτωση της πρώτης ομάδας, το εκπαιδευτικό υλικό περιλαμβάνει μαθήματα Γενικών Ελληνικών και καλύπτει τις γλωσσικές ανάγκες του αρχάριου επιπέδου (Α1-Α2), ενώ στη δεύτερη μαθήματα Επιχειρηματικών Ελληνικών που απευθύνονται σε μαθητές του μέσου επιπέδου (Β1-Β2). H σπονδυλωτή δομή της πλατφόρμας επιτρέπει στους διδάσκοντες την προσθήκη υλικού, ούτως ώστε το περιεχόμενο να ανανεώνεται, να επικαιροποιείται και να προσαρμόζεται στο μαθησιακό προφίλ του εκάστοτε χρήστη. Το εκπαιδευτικό περιεχόμενο περιλαμβάνει και ενότητες πολιτιστικού περιεχομένου, που στοχεύουν στην παρουσίαση πτυχών του λόγιου και καθημερινού ελληνικού πολιτισμού. Το σύνολο του γλωσσικού υλικού υποστηρίζεται από πρωτότυπο πολυμεσικό περιεχόμενο, ενώ έχουν ενσωματωθεί τεχνολογίες αιχμής και εργαλεία γλωσσικής τεχνολογίας προκειμένου να διευκολυνθεί η ανάπτυξη του συνόλου των γλωσσικών δεξιοτήτων. Ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να συνδεθεί μέσω της πλατφόρμας με περιβάλλοντα κοινωνικής δικτύωσης και να επικοινωνήσει σύγχρονα ή ασύγχρονα με άλλους χρήστες ή με τον διδάσκοντα. Παράλληλα, η πλατφόρμα πλαισιώνεται από γλωσσικούς πόρους που περιλαμβάνουν δίγλωσσο λεξικό και δυνατότητα πρόσβασης των μαθητών του μέσου επιπέδου σε ηλεκτρονικό σώμα κειμένων για αναζήτηση της πραγματικής χρήσης της γλώσσας-στόχου μέσα από αυθεντικά κείμενα. Η πλατφόρμα φιλοδοξεί να καλύψει ένα σημαντικό κενό σε ό,τι αφορά στην παροχή υπηρεσιών στο Διαδίκτυο για την εκμάθηση της Ελληνικής ως Γ2 (ιδιαίτερα για την εκμάθηση των Επιχειρηματικών Ελληνικών), προσφέροντας ένα καινοτόμο ηλεκτρονικό περιβάλλον μάθησης, το οποίο αξιοποιεί τις ΤΠΕ και τις τεχνολογίες του Διαδικτύου. Μελλοντικά, προβλέπεται η προσθήκη επιπλέον γλωσσών υποστήριξης και υλικού για το προχωρημένο επίπεδο ελληνομάθειας (Γ1-Γ2), προκειμένου η πλατφόρμα να αποτελέσει μια ολοκληρωμένη εκπαιδευτική υπηρεσία, η οποία θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τους πολίτες του κόσμου που ενδιαφέρονται για την ελληνική γλώσσα και τον πολιτισμό.
[Bibtex]