Δημοσίευση - Διαγνωστικά τεστ για τον προσδιορισμό της ελληνομάθειας σε παιδιά
ΕΡΕΥΝΑ

Διαγνωστικά τεστ για τον προσδιορισμό της ελληνομάθειας σε παιδιά

Ερευνητική περιοχή:  
    
Είδος:  
Άρθρο σε πρακτικά

 

Έτος: 2009
Συγγραφείς: Σ. Βαρλοκώστα; Μ. Ιακώβου; Βίκυ Κάντζου; Γιάννης Παπαγεωργακόπουλος; Σπυριδούλα Σταμούλη; Μαρία Τζεβελέκου; Β. Χονδρογιάννη
Τίτλος βιβλίου: Πρακτικά του 3oυ Διεθνούς Συνεδρίου για την διδασκαλία της Νέας Ελληνικής ως Ξένης γλώσσας
Σελίδες: 131-141
Διεύθυνση: Αθήνα
Ημερομηνία: Οκτώβριος 2004
Περίληψη:
The aim of this paper is to present the core specifications for designing methods of assessing young learners' proficiency in Greek. It is proposed that language proficiency is assessed on the basis of a rating scale provided by the Common European Framework of Reference for Languages (2001). This scale, designed primarily for adults, is adapted for young learners, and provides the point of departure for designing and developing three tests, one for every two grades of the six-grade primary school. In this paper, the main stages of test development and the test specifications with respect to features of tasks (such as instructions, text and task types etc.) are presented.
[Bibtex]